4 τρόποι για να παραμείνουν οι υπάλληλοί σου επικεντρωμένοι στην εργασία τους κατά τη διάρκεια του κορωνοϊού

Καθώς έχουμε προχωρήσει βαθύτερα στην καραντίνα, η εργασία εξ αποστάσεως αρχίζει και γίνεται μέρος της καθημερινότητάς μας. Όμως για πολλούς ανθρώπους, η έντονη εργασία μέσω μιας οθόνης ακολουθείται συχνά από μια περίεργη αίσθηση μετατόπισης, αφού κλείσουν το φορητό υπολογιστή και υπενθυμίσουν στον εαυτό τους ότι είναι απομονωμένοι.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αποθαρρύνει τη χρήση του όρου «κοινωνική απόσταση» υπέρ της «φυσικής απόστασης» για να μας υπενθυμίσει να παραμείνουμε κοινωνικοί στο διαδίκτυο. Εν τω μεταξύ, οι ηγέτες των επιχειρήσεων προβαίνουν σε σημαντικές αλλαγές ως προς στη δημιουργία νέων εργασιακών πρακτικών για τις παραγωγικές ομάδες που είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν καλύτερα τις καθημερινές προκλήσεις.

«Αυτό που χρειάζονται οι άνθρωποι από τους εργοδότες τους, αυτή τη στιγμή, είναι να δείξουν την ανθρώπινή τους πλευρά», λέει η Rita Trehan, Διευθύνων Σύμβουλος της παγκόσμιας εταιρείας συμβούλων μετασχηματισμού Dare Worldwide. Η έξυπνη χρήση της τεχνολογίας είναι απαραίτητη, αλλά οι έξυπνες δεξιότητες, όπως η ενσυναίσθηση και ανθεκτικότητα, θα δημιουργήσουν μια διαφορετική κατάσταση στο χώρο εργασίας για τις εταιρείες.

«Με εταιρείες και άτομα να αντιμετωπίζουν τις καταστάσεις με πολύ άγχος, πολυπλοκότητα και αλλαγές, η αναπήδηση σε μια άλλη εργασιακή σφαίρα δεν ήταν ποτέ πιο αναγκαία», λέει η Trehan. Πρέπει να είμαστε σε θέση να ανακάμψουμε γρήγορα από τις δυσκολίες. «Οι παράγοντες που οδηγούν στην αλλαγή περιλαμβάνουν την αισιοδοξία, την ικανότητα διαχείρισης ισχυρών συναισθημάτων, την αίσθηση ασφάλειας και ένα υγιές σύστημα κοινωνικής υποστήριξης», προσθέτει.

Ως ηγέτης, θα πρέπει να είσαι σε θέση να καλλιεργήσεις αυτές τις ιδιότητες κατά τη διάρκεια της καραντίνας και στο μέλλον. Επιπλέον, υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να κάνουν οι ηγέτες για να βοηθήσουν τους εργαζόμενούς τους στην ομαλή μετατόπηση από ένα φυσικό σε ένα διαδικτυακό περιβάλλον. Για παράδειγμα, μπορείς να ενθαρρύνεις τους εργαζόμενους να κάνουν διαλείμματα κάθε 90 λεπτά για να βελτιώσουν την ψυχική τους κατάσταση και εστίαση. Θα μπορούσες, επίσης, να μοιράσεις τις δουλειές τους, με σκοπό να αποφύγεις τα μελλοντικά εργασιακά μπερδέματα.

Οι εφαρμογές τηλεδιάσκεψης παρουσίασαν αύξηση ρεκόρ κατά τη διάρκεια της κρίσης, με το Zoom να καταγράφει 62 εκατομμύρια λήψεις κατά τη διάρκεια μιας εβδομάδας τον Μάρτιο. Και τώρα που κάθε συνάντηση είναι μια εικονική συνάντηση, εξελίσσεται γρήγορα ένας νέος τρόπος επιχειρηματικής δραστηριότητας. Ανάλογα με τον τύπο και το υπόβαθρο της προσωπικότητάς τους, ορισμένα μέλη της ομάδας μπορεί να δυσκολεύονται να μιλήσουν ή να δουλέψουν σε αυτό το νέο εργασιακό πλαίσιο. Η Trehan συνιστά να επικεντρωθείς προσεκτικά σε κάθε μέλος της κάθε ακρόασης. Στην ουσία, αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να κάνεις πολλαπλές δουλειές κατά τη διάρκεια των κλήσεων, να είσαι υπομονετική και να αφήνεις τους ανθρώπους να μιλούν και να κρατάνε σημειώσεις.

«Αν εισάγεις νέα ψηφιακά εργαλεία, μην υποθέσεις ότι όλοι ξέρουν πώς να τα χρησιμοποιούν», λέει η Trehan. Για μερικούς υπαλλήλους, που αποσπάται εύκολα η προσοχή από την εικόνα τους, κοιτάζοντας τον εαυτό τους στην οθόνη του υπολογιστή κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, το να μάθουν πώς απενεργοποιούνται οι οθόνες τους μπορεί να είναι μια σημαντική ανακάλυψη!

Οι τρέχουσες αλλαγές στο χώρο εργασίας θα έχουν πλέον εκτεταμένες επιπτώσεις στο εργασιακό περιβάλλον. Όλοι γνωρίζουμε ότι κάθε κρίση είναι μια ευκαιρία για αλλαγή, χωρίς να αγνοούμε, βέβαια, τις τραυματικές στιγμές που περνάει η ανθρωπότητα. Με την παγκόσμια απειλή της ζωής των ανθρώπων να είναι πιο έντονη από ποτέ, οι ηγέτες πρέπει να δείξουν κάποια συμπόνια. « Αυτή είναι η ώρα να υποστηρίξεις την ομάδα σου, να είσαι ευέλικτη και κατανοητή», λέει η Trehan. «Και δείξε ότι η επιχείρηση σου δεν στοχεύει μόνο στο κέρδος.»