Δέκα επαγγελματικές επαφές που χρειάζεσαι ν’ αποκτήσεις μέχρι τα τριάντα σου

Υπάρχει ένας λόγος για τον οποίο το networking ή αλλιώς η δικτύωση, θέλει προσπάθεια κι extra δουλειά. Χρειάζεται να παίρνεις πρωτοβουλίες και να έχεις σωστό τρόπο επικοινωνίας με τα κατάλληλα άτομα. Δεν είναι εύκολο και μπορεί να μοιάζει ακόμη τρομακτικό. Η αποτελεσματική δικτύωση ξεκινά με το να θέλεις να την κάνεις. Είναι απαραίτητο να δοθεί χρόνος για τη δημιουργία επαγγελματικών επαφών που μπορούν να διαφοροποιήσουν και να σου προσφέρουν μια νέα προοπτική στη δουλειά σου.

Να θυμάσαι ότι οι γνωρίμιες δεν πρέπει να είναι εξαιρετικά σοβαρές ή χωρίς κανένα ίχνος διασκέδασης. Κάνε ουσιαστικές συνομιλίες που πυροδοτούν στοχαστικές ιδέες. Παρακάτω θα διαβάσεις για τις δέκα επαφές που καλό είναι να έχεις αποκτήσει, μέχρι τα τριάντα σου χρόνια.

1. Ένας μέντορας καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής σου
Ένας lifetime μέντορας μπορεί να προσφέρει μια καλύτερη προοπτική στη δουλειά σου και να σε βοηθήσει να προβληματιστείς για το πώς θα εξελιχθείς με την πάροδο του χρόνου. Αναζήτησε τον μέντορα σου στο πρόσωπο ενός διευθυντή που μπορεί να σε έχει βοηθήσει να εξελιχθείς επαγγελματικά.

2. Ένα στήριγμα των σκέψεών σου
Βρες ένα άτομο ή ένα «στήριγμα των σκέψεών σου» το οποίο θα ενδιαφέρεται για το μελλοντικό όραμα της δουλειάς σου και στη συνέχεια, παρακολούθησε τη δουλειά του και διατήρησε επαφή.

3. Ένας ακαδημαϊκός στον τομέα σου
Συνήθως οι ακαδημαϊκοί συνάδελφοι έχουν πολλές επαφές με άλλες επιχειρήσεις. Μπορεί επίσης να προσλάβεις φοιτητές στην εταιρεία σου για βραχυπρόθεσμα προγράμματα πρακτικής άσκησης ή ειδικές ομάδες εργασίας που μπορούν να είναι χρήσιμες για την εταιρεία σου.

4. Ένας δάσκαλος από την παιδική σου ηλικία
Μπορεί να σε βοηθήσει να ανιχνεύσεις κάποιο ταλέντο που ίσως σου έχει διαφύγει μέσα στα χρόνια και θα είναι σημαντικό για την εταιρεία σου. Οι σύλλογοι αποφοίτων είναι ιδανικές επιλογές για να αποκτήσεις μια τέτοια επαφή.

5. Κάποιος που κάνει τη δουλειά των ονείρων σου
Θα καταφέρεις να μάθεις για το μονοπάτι που τον οδήγησε στο σημείο που βρίσκεται σήμερα. Ρώτησε τον αν έχει χρόνο για μια σύντομη κλήση (15 λεπτά) και κάνε ερωτήσεις έτσι ώστε να σε συμβουλεύσει για την εξέλιξη της σταδιοδρομίας σου.

6. Το πιο χαμηλόμισθο άτομο που κάνει τη δουλειά σου
Υπάρχει πάντα κάτι που πρέπει να μάθουμε από εκείνους που είναι ιεραρχικά κατώτεροι στην εταιρεία. Και το πιο σημαντικό, σκέψου πόσο εκπληκτικό είναι όταν κάποιος ανώτερος ενδιαφέρεται για την εργασία σoυ. Έτσι θα βοηθήσεις και την επόμενη γενιά εργαζομένων στον τομέα σου.

7. Ένας «προπονητής» δεξιοτήτων/ business coach
Ένας «προπονητής» δεξιοτήτων είναι μια σημαντική προσθήκη στις επαφές σου. Θα εντοπίσετε μαζί τις δεξιότητές σου και θα επικεντρωθείτε στις δύο ή τρεις δεξιότητες που πρέπει πραγματικά να βελτιώσεις.

8. Ένας ειδικός στις συνεντεύξεις
Μια συνέντευξη είναι δύσκολη αν δεν υπάρχει η σωστή καθοδήγηση. Είναι σημαντικό να βρεις αυτόν τον συνάδελφο ή ανώτερο ιεραρχικά εργαζόμενο που φαίνεται να έχει πάντα τις καλύτερες συμβουλές για μια συνέντευξη.

9. Ο αντίθετος πόλος
Για να καταφέρεις μια επαγγελματική εξέλιξη, πρέπει πρώτα να βγεις από την comfort zone σου. Αυτό σημαίνει να ρωτάς άλλους ανθρώπους – φίλους και μη – που γνωρίζουν περισσότερα στον τομέα σου.

10. Έναν Social Media & Branding manager
Σε περίπτωση που θέλεις να δημιουργήσεις τη δική σου επωνυμία πρέπει να διασφαλίσεις ότι θα έχεις δίπλα σου τα κατάλληλα άτομα που θα εξασφαλίσουν το μέγιστο για την εταιρεία σου. Ένας ειδικός στα Social Media και στο Branding είναι η πρώτη επιλογή σου. Βρες τον και άκου τις συμβουλές του!

Tips για να κάνεις γνωριμίες εξ’ αποστάσεως

Το LinkedIn μπορεί να σε φέρει σε επικοινωνία με άλλους συναδέλφους και διαφορετικά δίκτυα, βοηθώντας στη βελτίωση του κοινωνικού σου κύκλου. Σχολίασε τις αναρτήσεις άλλων και κάνε το τολμηρό βήμα να δημιουργήσεις μόνη σου περιεχόμενο. Αυτό θα μπορούσε να μοιάζει με κάποιο είδος ενημερωτικού δελτίου που θα προωθήσει τη δουλειά σου εκτός και εντός του τομέα σου, καθώς θα εμφανιστεί στις αρχικές σελίδες πολλών εταιρειών/εργαζομένων.

Τέλος, τα virtual events συμβάλουν αρκετά στην κοινωνικοποίησή σου. Άφησε μια σημείωση μέσω του LinkedIn ή δες αν υπάρχουν στοιχεία επικοινωνίας του virtual event. Ένα απλό, «Γεια – Μου άρεσε πολύ το webinar για τη δημιουργία νέων καναλιών digital marketing. Θα ήθελα να μοιραστώ μερικά ενδιαφέροντα σημεία που έθεσε η ομάδα μου και στη συνέχεια να μας δώσετε ένα feedback σχετικά με ένα project που έχουμε αναλάβει.»