Δώσε προσοχή
Δεν υπάρχει κατάλληλη στιγμή για να εστιάσεις στην επιτυχία της επιχείρησής σου και τους τομείς που μπορείς ν’ αναπτύξεις. Ποτέ δεν είναι αργά. Οπότε ήρθε η ώρα, ιδιαίτερα αυτήν την περίοδο, που η πλειοψηφία των επιχειρήσεων είναι αδρανοποιημένη, να δώσεις προσοχή σε πέντε βασικά πράγματα που θα σε βοηθήσουν να επιτύχεις τους επαγγελματικούς σου στόχους.
1. Κατανόησε την αξία της επιχείρησής σου
Η κατανόηση του τι συμβαδίζει με τους πελάτες σου, είναι ένας τεράστιος παράγοντας που θα σε βοηθήσει ν’ αυξήσεις τους επαναλαμβανόμενους πελάτες. Μερικές φορές, γνωρίζοντας τι λειτουργεί και τι όχι, μπορείς να διορθώσεις λάθη και να εξελίξεις τα πλεονεκτήματά της επιχείρησής σου, αλλά μην υποτιμάς τα πραγματικά δεδομένα. Ρίξε μια ματιά στους τελευταίους έξι μήνες της λειτουργίας του – από πού προέρχονταν οι πελάτες, τα έσοδα και τα έξοδα, τους στόχους που κατάφερες, ποιο ήταν το πιο δημοφιλές προϊόν ή υπηρεσία;
Το κλειδί για την ανάπτυξη μιας επιχείρησης είναι η ακριβής κατανόηση των δραστηριοτήτων που είτε έχουν αξία, είτε καταναλώνουν άδικα το χρόνο σου με ελάχιστα αποτελέσματα.
2. Ομαδοποίησε τις ανάγκες των πελατών σου
Για να δημιουργήσεις μακροπρόθεσμα μια πραγματικά επιτυχημένη επιχείρηση, πρέπει να γνωρίζεις ακριβώς ποιον εξυπηρετείς. Δεν αρκεί να λες ότι οι υπηρεσίες σου είναι άριστες και εξειδικευμένες. Αντ’ αυτού, αφιέρωσε μια μέρα από την εργασία σου – ίσως και περισσότερες- κάνε μια εκτεταμένη έρευνα στους πελάτες σου και δημιούργησε μια λίστα με τις ανάγκες τους. Ποιοι είναι οι στόχοι τους; Πώς περνούν τον ελεύθερο χρόνο τους; Τι εκτιμούν; Γιατί είναι παρόντες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Η απόκτηση αυτών των λεπτομερειών σού επιτρέπει να κατανοήσεις το όραμα κάθε πελάτη, με σκοπό να συνδεθείς καλύτερα και ουσιαστικά μαζί του.
3. Ανανέωσε την ψηφιακή σου παρουσία
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα μηνύματα από χρήστες τους και ο ιστότοπός της επιχείρησής σου θα πρέπει να τα διαχειρίζεσαι καθημερινά σε μεγάλο βαθμό, με βασικό στόχο να ανακαλύψεις και να κάνεις μικρά και σταθερά επιχειρηματικά βήματα. Αν δεν είσαι μεγάλη οπαδός των social media, ίσως είναι καιρός να το ξανασκεφτείς!
Για αρχή ρίξε μια ματιά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανταγωνιστών και σε οποιοδήποτε άλλο ψηφιακό κανάλι, έχοντας στο νου να εξελίξεις τους δικούς σου λογαριασμούς. Ή, κάνε μια σύντομη έρευνα σε προηγούμενους πελάτες ή τους subscribers του newsletter και ζήτησέ τους σχόλια σχετικά με τη λειτουργικότητα, το περιεχόμενο και γενικά την αισθητική που λαμβάνουν από την ψηφιακή παρουσία της επιχείρησής σου. Σκέψου να προσθέσεις νέο περιεχόμενο, να ανανεώσεις το φωτογραφικό σου υλικό ή να αναδιοργανώσεις το bio σου. Οι μικρές λεπτομέρειες πάντα κάνουν τη διαφορά!
4. Επένδυσε στο αφεντικό της επιχείρησης, δηλαδή στον εαυτό σου
Ως ιδιοκτήτης επιχείρησης, είναι εύκολο να τοποθετήσεις τον εαυτό σου τελευταίο στη λίστα. Και όταν όλοι οι εργαζόμενοι σου εξαρτώνται από εσένα, είναι ακόμη πιο σημαντικό να επενδύσεις στον εαυτό σου. Είσαι η επιχείρησή σου!
Αυτό μπορεί να γίνει με έναν εκατομμύριο διαφορετικούς τρόπους. Θα μπορούσε να σημαίνει ότι είσαι έτοιμη να θέσεις νέα όρια: για παράδειγμα, να μην προγραμματίζεις τις συναντήσεις πελατών τις Δευτέρες. Ή, θα μπορούσε να σημαίνει τον καθορισμό νέων όρων πληρωμής για την καλύτερη διαχείριση του ταμείου σου. Μπορεί επίσης να σημαίνει ότι πρέπει να αφιερώσεις κάποια χρήματα ή χρόνο για μαθήματα που μπορούν να συνεχίσουν να αυξάνουν την εκτελεστική σου παρουσία, όπως σεμινάρια για μεγαλόβαθμα στελέχη ή συμμετοχή σε συνέδρια για κατασκευαστές, κτλ.
5. Πάντα ν’ ανταποδίδεις
Είναι όλο και πιο σημαντικό να κατανοήσεις πώς η επιχείρησή σου όχι μόνο έχει οικονομική αξία, αλλά και πώς θα εξελιχθεί σε κάτι μεγαλύτερο. Και τι θα κάνεις γι’ αυτό; Θα πρέπει να αρχίζεις να καθορίζεις τους στόχους σου και να ανταποδίδεις όσα σου δίνουν οι πελάτες σου. Ακόμη κι οι μικρότερες επιχειρήσεις έχουν τρόπους να το κάνουν αυτό.
Γίνε δημιουργική. Θα μπορούσες να προσφέρεις δωρεάν διαδικτυακά σεμινάρια με ένα συγκεκριμένο θέμα που εστιάζει στις επιχειρήσεις. Ή να μεταφυτεύεις ένα δέντρο με κάθε αγορά που γίνεται στην επιχείρησή σου. Δεν χρειάζεται να έχεις επιχείρηση ενός εκατομμυρίου δολαρίων για να είσαι παραγωγική και να καθορίζεις τους στόχους σου.