Κορωνοϊός κι εργασία από το σπίτι: Πώς να παραμείνεις παραγωγική

Η εργασία από το σπίτι – είτε είναι προτεραιότητα για ορισμένες επιχειρήσεις, είτε όχι – είναι πλέον απαραίτητη για τις περισσότερες εταιρείες, βάσει των τρεχόντων γεγονότων. Η κοινωνική απομάκρυνση είναι η μόνη αποδεδειγμένη τακτική για τον περιορισμό των εστιών του ιού. Σύμφωνα με το NIH, η κοινωνική απομάκρυνση, λεγόμενη κι ως καραντίνα, συνδέθηκε με μείωση κατά 29% έως 37% των ρυθμών μετάδοσης H1N1. Έτσι, η κοινωνική αποστασιοποίηση έχει γίνει το νέο business buzzword του κόσμου. Σημαντικές εταιρείες ζητούν από τους ανθρώπους τους να εργαστούν από το σπίτι, διατηρώνοντας ένα εργατικό δυναμικό ασφαλές και παραγωγικό.

Ο Jake Schwartz, ο CEO του φορέα παροχής ψηφιακής κατάρτισης, General Assembly, δήλωσε: «Η εμπιστοσύνη στην τεχνολογία σε μία τέτοια δύσκολη περίοδο είναι το κλειδί για την ομαλή εργασία κατ’ οίκον. Αλλά δεν είναι μόνο η τεχνολογία. Η εδραίωση της εμπιστοσύνης, η διασφάλιση λογοδοσίας και η προώθηση της καλής συνεργασίας είναι αναγκαία στοιχεία για ένα επιτυχημένο «απομονωμένο» εργασιακό περιβάλλον.»

Σε αυτό το άρθρο, θα παραθέσουμε τις απαραίτητες συμβουλές από επαγγελματίες βετεράνους, που δουλεύουν κατ’ οίκον και καθοδήγηση από ειδικούς που μπορούν να σε βοηθήσουν να είσαι παραγωγική – και χαρούμενη – ενώ εργάζεσαι από το σπίτι.

Δημιούργησε μια ρουτίνα

Η Chelsea Rivera, επικεφαλής του περιεχομένου της Honest Paws, μιας 100% εταιρείας εξ αποστάσεως, δείχνει ότι μπορείς να έχεις μια ρουτίνα, καθώς εργάζεσαι από το σπίτι. Συγκεκριμένα αναφέρει: “Βάλε ξυπνητήρι και ακολούθησε την καθιερωμένη σου πρωινή ρουτίνα.” Η ίδια συνιστά επίσης να ντυθείς σαν να πηγαίνεις στο γραφείο. “Ακόμα και να κάνεις μακιγιάζ ή να φτιάξεις τα μαλλιά σου, αν θέλεις. Κάνε ο,τιδήποτε σού δίνει την αίσθηση ότι δεν είσαι στο σπίτι σου και φοράς τις πιτζάμες σου.”

Γι΄ αυτό σού παραθέτουμε τον απόλυτο οδηγό για μια καλά δομημένη εργασιακή ρουτίνα:

1. Να είσαι οργανωμένη

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της WeLab, Simon Loong προσθέτει ότι η δημιουργία ενός χώρου στο σπίτι όπου εργάζεσαι αποκλειστικά και η δέσμευση να εργάζεσαι σταθερά εκεί, θα σε κάνει πιο άνετη και παραγωγική, όταν εργάζεσαι εξ αποστάσεως. Η Patty Morrissey, Chief Organizing Expert της Mercari, σου προτείνει να οργανώσεις το γραφείο και το χρόνο σου, “δημιουργώντας μια λίστα με 1 έως 3 στοιχεία δραστηριοτήτων την ημέρα. Κάνε ένα πλάνο πριν ξεκινήσεις την ημέρα σου”, συμβουλεύει. Ενώ παράλληλα τονίζει πως “η ακαταστασία μπορεί να εμποδίσει την παραγωγικότητα.”

2. Ξεκίνα τη γυμναστική

Ο career coach και συγγραφέας, Roy Cohen λέει: « Όταν έπρεπε να πάμε στο γραφείο, συνηθίζαμε να κάνουμε γυμναστική, λόγω του καθημερινού μας προγράμματος. Είναι εύκολο να αισθανθείς τεμπελιά, ματαιοδοξία, όταν δεν έχεις κάπου να πας και αναγκάζεσαι να δουλέψεις από το σπίτι. Γι΄ αυτό ξεκίνα να γυμνάζεσαι μέσω Skype.” Η Sondra Dryer, παγκόσμια επικεφαλής του brand Alexander Mann Solutions, πηγαίνει τη συμβουλή μας ένα βήμα πιο πέρα. « Όταν δεν έχω να πάω σε κάποια παρουσίαση ή να κάνω κάτι χρονοβόρο για τη δουλειά μου, περπατάω συνήθως γύρω από το σπίτι μου. Με αυτό το τρόπο, έχω εντοπίσει τον οργανισμό μου να ενισχύει το αντίκτυπο της απόδοσής μου στη δουλειά».

3. Μείωσε το άγχος

Το άγχος είναι αναπόφευκτο, ειδικά μετά τον κορωνοϊό. Τα συνεχώς υπάρχοντα δελτία ειδήσεων, που διαδίδουν στοιχεία σχετικά με τα κρούσματα και τους θανάτους, μπορεί να παραλύσουν το νευρικό σου σύστημα. Φυσικά, το άγχος του COVID-19 αναβαθμίζεται όταν χρειάζεται να αλλάξεις εντελώς το περιβάλλον της εργασίας σου. Η αλλαγή είναι δύσκολη για τους περισσότερους ανθρώπους – και η πρόκληση αυτή ενισχύεται όταν βρίσκεται στη μέση μιας παγκόσμιας κρίσης. Η παραγωγικότητα σου θα υποφέρει αν βρίσκεσαι σε συνεχή κατάσταση άγχους. Έτσι πρώτα, απενεργοποιήσε την τηλεόραση και απόφυγε την επίσκεψη σε δικτυακούς τόπους ειδήσεων, ενώ βρίσκεσαι στον « τόπο εργασίας » σου – aka στο σπίτι σου. Ο stress coach και δημιουργός της εφαρμογής μείωση του στρες CalmCast, Jordan Friedman είπε: “Η διαχείριση του στρες είναι προσωπική. Για μερικούς, η ακρόαση μουσικής ή ο ήχος της βροχής είναι το τέλειο φάρμακο. Για άλλους, οι ασκήσεις βαθιάς αναπνοής ή βλέποντας αστεία βίντεο βλέπουν τη διαφορά, που αναζητά η ψυχολογία τους. Είναι σημαντικό να γνωρίζεις τις προτιμήσεις σου για να μειώσεις το στρες και να έχεις τα εργαλεία που χρειάζεσαι στη δουλειά σου.”

4. Να είσαι σε διαδικτυακή εντιμότητα

Ένας βασικός λόγος της μείωσης της αποδοτικότητας της εργασίας κατ’οίκον προέρχεται από την απώλεια της ανθρώπινης σύνδεσης που έχεις με τους συναδέλφους σου και την ομάδα σου. Μία έρευνα με θέμα «State of Remote Work 2018» της Buffer για την κατάσταση της εξ αποστάσεως εργασίας, αποκάλυψε ότι ο μεγαλύτερος εσωτερικός κίνδυνος των κοινωνικά απομονωμένων εργαζομένων είναι η μοναξιά.

Παρακατώ δίνονται οι λύσεις:

1. Χτίσε εμπιστοσύνη

Ο Kevin Borders, συν-διευθύνων σύμβουλος της collage.com, λέει: “Δεν είναι η ίδια η απομόνωση, που καθιστά δύσκολη την οικοδόμηση εμπιστοσύνης, αλλά το γεγονός ότι η απομόνωση δυσκολεύει περισσότερο να δείξεις ευπάθεια κι εμπιστοσύνη στους ανωτέρους σου.” Προτείνει «να δημιουργηθεί μια τακτική εργασίας φιλική προς τα λάθη – ο ακρογωνιαίος λίθος ενός υγιούς χώρου εργασίας – όπου οι άνθρωποι μπορούν να εκφράσουν με ειλικρίνεια τα εργασιακά τους προβλήματα και να μοιράζονται τα λάθη.»

Ο David Rabin, Vice President της Lenovo VP, υποστηρίζει ότι για να εξασφαλιστεί η συνοχή της ομάδας, «πρέπει να υπάρχει ένα ανοιχτό εργασιακό chatroom.» Με αυτή την ιδέα, ο κάθε εργαζόμενος δεν θα αισθάνεται άβολα στην εντόπιση κάποιου λάθους από τον εργασιακά ανώτερό του, αντιθέτως θα επικρατεί σιγουριά κι εμπιστοσύνη στην ψυχολογία του.

2. Να είσαι φιλική

Η Sondra Dryer προγραμματίζει εικονικά happy hours με την ομάδα της, η οποία εδρεύει σε όλη τη χώρα. “Φέρε οποιοδήποτε ποτό της επιλογής σου (αλκοολούχο ή μη), συνήθως γύρω στις 5 μ.μ. μια Πέμπτη και υπάρχουν μόνο δύο κανόνες: 1) να μιλάμε με βίντεο και 2) να μην μιλάμε για δουλειά! ”

Μήπως η καλύτερή σου φίλη είναι και συνάδελφός σου; Συνέχισε τη σχέση αυτή. Η έρευνα της Gallup κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ένας από τους μεγαλύτερους οδηγούς της ανεπτυγμένης παραγωγικότητας στο χώρο εργασίας είναι όταν ο εργαζόμενος βρίσκεται στον ίδιο εργασιακό χώρο με τον καλύτερό του φίλο.

Όλα αυτά συμβάλλουν στην αναζήτηση ισορροπίας. Από τη μια πλευρά, θα πρέπει να βρεις τρόπους να παραμείνεις συγκεντρωμένη όταν δουλεύεις από το σπίτι. Από την άλλη πλευρά, πρέπει να βρεις τρόπους να παραμείνεις συνδεδεμένη κοινωνικά με τους συνανθρώπους σου.