9 τρόποι για να έχεις αυτοπεποίθηση στη δουλειά σου

Γνωρίζουμε πώς είναι να αισθάνεσαι υπονομευμένη στο χώρο εργασίας σου και γι’ αυτό τον λόγο θα δώσουμε συμβουλές για το πώς να ξεπεράσεις τις προκλήσεις και να νιώσεις σίγουρη για την καριέρα σου.

1. Αντί να ζητήσεις συγγνώμη, ανάφερε τις προοπτικές σου με σιγουριά.
Παραδέξου το: Έχεις απαντήσει σε ένα email ή έχεις καθίσει σε μια συνάντηση κι ένιωσες υποχρεωμένη να μοιραστείς την άποψή σου, αλλά δεν το έκανες. Δεν χρειάζεται να συμφωνείς με όλους τους άλλους στο δωμάτιο και σίγουρα δεν χρειάζεται να λυπάσαι που σκέφτεσαι διαφορετικά. Η άποψή σου είναι ουσιαστική και μπορεί να συμβάλλει στη συζήτηση.

2. Αντί να κρατάς σημειώσεις σε κάθε meeting, βοήθησε τους άλλους να κάνουν τη δουλειά.
Κάποιος πρέπει να είναι υπεύθυνος για τη λήψη σημειώσεων στις συναντήσεις, αλλά δεν πρέπει
να είσαι πάντα εσύ, εκτός αν στο job description σου αναφέρεται σαφώς αυτή η ευθύνη. Υπάρχει μια υπόθεση ότι οι γυναίκες είναι «καλύτερες» σε τέτοιου είδους καθήκοντα, οπότε συχνά τις επιλέγουν σε τέτοιες περιπτώσεις. Αν σου συμβαίνει το ίδιο, μπορείς να προτείνεις να μοιραστείς αυτή η ευθύνη μεταξύ των συμμετεχόντων του meeting. Κι αν οι συνάδελφοί σου επιμένουν στη φράση “το κάνεις καλύτερα”, πρόσφερε τις γνώσεις σου για να τους δείξεις πώς θα καταγράψουν κι οι ίδιοι σωστά σημειώσεις.

3. Τελείωσε τις σκέψεις σου και αντιμετώπισε όσους σε διακόπτουν.
Οι διακοπές κατά τη διάρκεια μιας ομιλίας είναι αποκαρδιωτικές και συμβαίνουν και στις καλύτερες
οικογένειες. Είναι καλύτερο να αντιμετωπίσεις αυτή τη συμπεριφορά αμέσως για να μην τη βρεις
μπροστά σου στο μέλλον.

4. Μην πιέζεσαι να λες “Ναι!” σε όλα.
Υπάρχει διαφορά μεταξύ του να είσαι βοηθητικό μέλος της ομάδας και να σ’ εκμεταλλεύονται στη
δουλειά. Οι γυναίκες στο χώρο εργασίας τείνουν να αναλαμβάνουν καθήκοντα, όπως
προγραμματισμός γενεθλίων, καθαρισμό της κουζίνας, παραγγελία γεύματος για μια ομάδα,
αποστολή προσκλήσεων και πολλά άλλα. Και παρόλο που μπορεί να πιστεύεις ότι ο εθελοντισμός
θα σε κάνει πιο συμπαθητική, ενδέχεται να υπονομεύεις ακούσια την αξία σου. Αν απορρίπτεις εργασίες κάθε τόσο, αυτό σημαίνει ότι δεν είσαι χρήσιμη; Με τίποτα. Αν σου ζητηθεί να κάνεις μία από αυτές τις εργασίες, πρόσφερέ την σε κάποια άλλα μέλη της ομάδας με την προϋπόθεση ότι θα βοηθήσεις.

5. Μην μειώνεις τα επιτεύγματά σου – γιόρτασέ τα!
Οι γυναίκες είναι γνωστές για το ότι υποτιμούν τη δουλειά τους και δεν δίνουν αρκετή αγάπη στον
εαυτό τους. Να θυμάσαι ότι η υπεράσπιση του εαυτό σου και η προώθηση των επιτευγμάτων σου
δεν είναι άσχημα πράγματα. Στο κάτω-κάτω το αξίζεις!

6. Αξίζεις κάθε δεκάρα, οπότε μην εργάζεσαι για λιγότερα χρήματα από όσα σου αξίζουν.
Θα μπορούσαμε να περάσουμε όλη την ημέρα μιλώντας για το μισθολογικό χάσμα μεταξύ των δύο φύλων και για το ιστορικό πίσω από τις οποίες οι γυναίκες πληρώνονται με λιγότερες αμοιβές στο χώρο εργασίας. Ενώ συνεχίζουμε να σημειώνουμε πρόοδο προς την ισότητα, η πραγματικότητα είναι ότι σε σύγκριση με τους άνδρες, οι γυναίκες δεν πληρώνονται καλά και υπάρχουν πιο σημαντικές μισθολογικές διαφορές για τις έγχρωμες γυναίκες. Η αποδοχή μικρής αμοιβής στέλνει το μήνυμα ότι ο εργοδότης σου μπορεί να ξεφύγει και να σε εκμεταλλευτεί.

7. Επικοινώνησε αντί να προσπερνάς καταστάσεις.
Όλοι έχουμε προβλήματα που προκύπτουν στη δουλειά. Η αλήθεια είναι ότι ανεξάρτητα από το περιβάλλον του γραφείου, οι λανθασμένες επικοινωνίες και οι παρεξηγήσεις είναι αναπόφευκτες. Αυτό που έχει σημασία είναι πώς απευθύνεσαι στους συναδέλφους σου. Αν προκύψει κάποιο ζήτημα στη δουλειά, επικοινώνησε και κάνε μια υγιή συνομιλία με τον διευθυντή σου για το τι συμβαίνει. Ο διευθυντής σου είναι εκεί για να σε βοηθήσει και μπορεί να σε υποστηρίξει σε αυτές τις καταστάσεις.

8. Μην ανησυχείς ότι δεν βγάζουν νόημα οι προτάσεις σου.
Έχεις μιλήσει ποτέ κατά τη διάρκεια ενός meeting, μοιράστηκες την άποψή σου στοχαστικά και διεξοδικά και τελείωσες με τη φράση: “Βγάζει νόημα αυτό που λέω;” Μπορεί να είναι σχεδόν φυσικό να κλείνεις έτσι την πρόταση σου αλλά όταν το κάνεις, υπονοείς ότι αυτό που μόλις μοιράστηκες δεν έχει νόημα ή ότι το κοινό σου είναι ανίκανο να καταλάβει. Προσπάθησε να αποφύγεις αυτή τη φράση και αντικατάστησέ την με: «Ανυπομονώ να ακούσω τις σκέψεις των άλλων σχετικά με αυτό» ή «Είμαι στην ευχάριστη θέση να απαντήσω σε οποιεσδήποτε ερωτήσεις ή να δώσω σαφήνεια».

9. Οι ιδέες σου δεν είναι ανόητες οπότε πρέπει να νιώθεις περήφανη που τις μοιράζεσαι.
Αν δεν πιστεύεις στις ιδέες σου και δεν τις παρουσιάζεις με αυτοπεποίθηση, πώς περιμένεις να τις πιστέψουν οι άλλοι; Σίγουρα, μερικές φορές όλοι παρουσιάζουμε ιδέες που μπορεί να φαίνονται υπερβολικές, αλλά δεν χρειάζεται να το πούμε δυνατά. Την επόμενη φορά, ξεκίνα αμέσως την παρουσίαση της ιδέας σου χωρίς να μοιραστείς με τους άλλους, τους ενδοιασμούς σου.