9 πράγματα που μπορείς να κάνεις για την επιχείρησή σου από το σπίτι

Το να νοιάζεσαι για την επιχείρησή σου είναι πολύ καλό και αναγκαίο. Δυστυχώς, όμως, μπορεί να είναι δύσκολο να αναλάβεις δράση ως ιδιοκτήτρια επιχείρησης όταν βρίσκεσαι στο σπίτι 24/7. Μεγάλες ή μικρές, όλες οι επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμοστούν γρήγορα στη νέα πραγματικότητα. Αν προσπαθείς να διευθύνεις μια επιχείρηση από το σπίτι, ίσως νιώσεις ότι οι επιλογές σου γι’ ανάπτυξη και βελτίωση είναι κάπως περιορισμένες αυτήν τη στιγμή. Ευτυχώς, υπάρχουν τρόποι με τους οποίους μπορείς να αναλάβεις δράση για να υποστηρίξεις την επιχείρησή σου ακόμα κι από το σπίτι.

Ένας από τους ευκολότερους τρόπους για να διασφαλίσεις ότι η επιχείρησή σου ακολουθεί το κλίμα των ημερών είναι η συχνή ανανέωση του site σου, έτσι ώστε οι πελάτες σου να γνωρίζουν πού να σε βρουν και πώς να σε υποστηρίξουν αυτήν τη στιγμή. Διάβασε παρακάτω τους περισσότερους τρόπους για να διατηρήσεις την επιχείρησή σου επιτυχημένη:

1. Κάνε Rebrand

Μερικές φορές χρειάζονται χρόνια προσεκτικού σχεδιασμού για τη δημιουργία μιας επιχείρησης, ενώ άλλες φορές, μια επιχείρηση μπορεί να αναπτυχθεί φαινομενικά από τη μια μέρα στην άλλη με έναν πραγματικά οργανικό τρόπο. Δεν υπάρχει σωστός ή λανθασμένος τρόπος για να ξεκινήσεις, αλλά με την πάροδο του χρόνου καθώς εξελίσσεται η επιχείρησή σου, πιθανότατα θα φτάσεις σε ένα σημείο όπου έχεις περισσότερο χρόνο και πόρους για να επενδύσεις σε μερικούς τομείς που αρχικά δεν μπορούσες.

Μην ξεχάσεις την επωνυμία. Πολλές επιχειρήσεις – μικρές και μεγάλες – υπόκεινται σε αλλαγή του logo, καθώς μεγαλώνουν και αλλάζουν. Θυμάστε το παλιό λογότυπο του Instagram; Η επανάληψη της επωνυμίας μπορεί να είναι τρομακτική ή συντριπτική, αλλά δεν χρειάζεται! Για να κάνεις rebranding προσπάθησε να απαντήσεις στις ακόλουθες ερωτήσεις: Το λογότυπό σου εξακολουθεί να μοιάζει με την επιχείρησή σου; Αναβαίνει η επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σου;

Κάνε την έρευνά σου και σκέψου να προσλάβεις έναν γραφίστα για να συνεργαστείτε μαζί και να δημιουργήσετε τη νέα εμφάνιση της επιχείρησής σου.

2. Δημιούργησε ή ανανέωσε τον ιστότοπό σου

Ανεξάρτητα από το αν εργάζεσαι ή όχι σε μια επωνυμία, η δημιουργία ενός ιστότοπου ή η ανανέωση του υπάρχοντα ιστότοπό σου, θα πρέπει να περιλαμβάνεται στη λίστα με τις υποχρεώσεις σου όσο βρίσκεσαι σπίτι. Πριν ξεκινήσεις να κάνεις σημαντικές αλλαγές ή να δημιουργείς τον ιστότοπο από το μηδέν, έλεγξε τον ανταγωνισμό. Έλεγξε άλλους ιστότοπους επιχειρήσεων παρόμοιων με τη δική σου και δες ποιες δυνατότητες σχεδιασμού και λειτουργικότητας σού αρέσουν και δεν σού αρέσουν, έτσι ώστε να τις εφαρμόσεις στο μελλοντικό σου site.

Aναρωτήσου: είναι εύκολο να βρει κάποιος τα στοιχεία επικοινωνίας μου; Τα κοινωνικά μου μέσα; Καταλαβαίνει κάποιος τι είδους επιχείρησή είναι; Ζήτησε από τους φίλους ή τους συγγενείς σου να σου πουν τη γνώμη τους.

Για να πραγματοποιήσεις αυτό το βήμα πρέπει να σκεφτείς τα ακόλουθα:

α. Τα στοιχεία επικοινωνίας και η κοινωνική πλατφόρμα σου να είναι ενσωματωμένα στον ιστότοπό σου σε πολλά μέρη – δεν θέλεις να είναι δύσκολο για τους ανθρώπους να επικοινωνήσουν μαζί σου!

β. Δώσε προτεραιότητα στην πλοήγησή και βεβαιώσου ότι είναι εύκολο να δεις και να κάνεις κλικ σε όλους τους συνδέσμους σου. Οι επισκέπτες του ιστότοπου πρέπει να γνωρίζουν πού να κάνουν κλικ, αν θέλουν περισσότερες πληροφορίες για εσένα, να επικοινωνήσουν μαζί σου, να αγοράσουν τα προϊόντα σου, να διαβάσουν την ιστορία σου κ.λπ. Δεν χρειάζεται να έχεις ένα εκατομμύριο σελίδες στον ιστότοπό σου, απλώς βεβαιώσου ότι οι πληροφορίες παρουσιάζονται με σαφήνεια.

3. Ανανέωσε την παρουσία σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Έχεις μια σελίδα στο Twitter που δεν κινείται τελευταία; Είσαι περίεργη για το τι είναι το TikTok; Τώρα είναι η ώρα για κοινωνική δικτύωση, ειδικά τώρα καθώς οι άνθρωποι περνούν περισσότερο χρόνο στα κοινωνικά μέσα ενώ βρίσκονται στο σπίτι. Αφιέρωσε λίγο χρόνο για να δημιουργήσεις ένα σταθερό σχέδιο μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Η χρήση των social media είναι πολύ σημαντική. Μπορεί να αισθανθείς στην αρχή ότι βρίσκεσαι σε ένα χάος, αλλά να θυμάσαι ότι η αυθεντικότητα είναι το κλειδί. Μην προσπαθήσεις να είσαι σε όλες τις κοινωνικές εφαρμογές μόνο και μόνο επειδή νομίζεις ότι θα έπρεπε. Κάνε την έρευνά σου και επικεντρώσου σε μια εφαρμογή στην οποία αισθάνεσαι καλά.

4. Δημιούργησε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα

Αν δεν πουλάς ήδη τα προϊόντα στον δικό σου ιστότοπο, τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να αποκτήσεις τα logistics.

Δεν χρειάζεται να έχεις φυσικά προϊόντα για να ανοίξεις ένα κατάστημα. Εξέτασε τα ψηφιακά προϊόντα που μπορεί να ενδιαφέρουν το κοινό κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Ίσως είσαι μια φιλική προς το περιβάλλον blogger και θέλεις να αρχίσεις να πουλάς ένα ebook σχετικά με τη βιωσιμότητα την εποχή του COVID, ή ίσως είσαι καλλιτέχνις που μπορεί να αρχίσει να προσφέρει αντίγραφα των έργο της. Αφιέρωσε λίγο χρόνο εξετάζοντας εναλλακτικά προϊόντα ή υπηρεσίες που θα μπορούσαν να έχουν νόημα για την επιχείρησή σου και μην φοβάσαι να ρωτήσεις το κοινό σου τι θα ήθελε να δει από εσένα!

5. Μάθε κάτι νέο

Ως ιδιοκτήτρια μιας επιχείρησης, οι πιθανότητες είναι ότι είσαι « το παιδί για όλες τις δουλειές ». Από την ανάπτυξη προϊόντων έως τις πωλήσεις έως τη λογιστική, τα κάνεις όλα. Αν υπάρχει κάποιος τομέας της επιχείρησής σου με τον οποίο δεν είσαι ακόμα εξοικειωμένη, σκέψου να αφιερώσεις λίγο χρόνο για να μάθεις περισσότερα.

6. Δημιούργησε μια λίστα με emails

Το μάρκετινγκ μέσω email είναι αρκετά σημαντικό, αλλά μόνο αν έχεις μια ισχυρή λίστα με emails. Το 99% των καταναλωτών ελέγχουν τα προσωπικά τους email καθημερινά, πράγμα που σημαίνει ότι θα έχεις πολλές ευκαιρίες για να τραβήξεις την προσοχή τους.

7. Διάδωσέ το

Υπάρχουν ένα εκατομμύριο τρόποι για την γνωστοποιήσεις την επιχείρησής σου, αλλά ένας από τους ευκολότερους (και εντελώς δωρεάν!) είναι να το διαδώσεις από στόμα σε στόμα. Αν διατηρείς την επιχείρησή σου σε χαμηλά επίπεδα όσον αφορα τη δημοτικότητά της, όπως κάνουν πολλοί άνθρωποι όταν ξεκινούν για πρώτη φορά, τώρα είναι η ώρα να το « φωνάξεις ». Επικοινώνησε με παλιούς συναδέλφους, δημοσιεύσε υλικό σε ομάδες του Facebook που σχετίζονται με τον κλάδο σου και ζητήσε από πιστούς πελάτες να δημοσιεύσουν υλικό σχετικά με την επιχείρησή σου. Ωστόσο, αν το κάνεις, βεβαιώσου ότι όλοι γνωρίζουν για τις εξαιρετικές υπηρεσίες ή τα προϊόντα που προσφέρει η επιχείρησή σου.

8. Ξεκίνησε να παίρνεις σοβαρά το SEO

SEO: τρία μικρά γράμματα με πολλές δυνατότητες. Το SEO σημαίνει «βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης», γνωστές και ως τεχνικές που μπορούν να βοηθήσουν να αποκτήσεις τον ιστότοπό σου ένα ωραίο λαμπερό σημείο στην κορυφή των αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης, όταν οι άνθρωποι πραγματοποιούν αναζήτηση. Στην ιδανική περίπτωση, θέλεις να μεταβείς στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης στο Google ή σε άλλη μηχανή αναζήτησης. Όλα αυτά εξαρτώνται από τη δική σου διαχείριση.

9. «Καθαριότητα» στο σπίτι

Σίγουρα, μπορείς να καθαρίσεις το σπίτι σου όποτε θέλεις, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση αναφερόμαστε στη δυνατότητα να «καθαρίσεις» όσες επιχειρηματικές εργασίες έχεις. Αυτά είναι τα επιχειρησιακά και οργανωτικά καθήκοντα που μπορούν να κρατήσουν την επιχείρησή σε ομαλό επίπεδο. Χρησιμοποίησε λίγο από αυτό το χρόνο που αφιερώνεις στο σπίτι για να καθαρίσεις παλιά αρχεία από το Dropbox ή το Google Drive. Καθάρισε τα εισερχόμενά σου, δημιούργησε ένα καλύτερο λογιστικό σύστημα ή βρες έναν νέο προμηθευτή που προσφέρει εξαιρετικές προσφορές χονδρικής. Μερικές φορές τα μικρότερα καθήκοντα που ξεχνάμε κατά τη διάρκεια της χαοτικής καθημερινότητάς μπορούν να κάνουν τεράστια διαφορά στον τρόπο λειτουργίας μιας επιχείρησης!