Η Barbie® ενθαρρύνει τα κορίτσια να γίνουν η επόμενη γενιά αστροναυτών

Η Barbie® και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος ανακοινώνει μια νέα συνεργασία, προκειμένου να ενθαρρύνουν τα κορίτσια να γίνουν η επόμενη γενιά αστροναυτών, μηχανικών και διαστημικών επιστημόνων, επισημαίνοντας τα επιτεύγματα της μοναδικής εν ενεργεία γυναίκας αστροναύτη στην Ευρώπη, Samantha Cristoforetti και παρουσιάζοντάς την ως την πρώτη Barbie κούκλα αστροναύτη της ESA.

Η 42χρονη Samantha Cristoforetti είναι αεροπόρος, μηχανικός, αστροναύτης και η πρώτη Ιταλίδα γυναίκα μέλος του πληρώματος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος. Η ίδια αναφέρει «Η συνεργασία με την Barbie ελπίζω να βοηθήσει τα νεαρά κορίτσια και αγόρια να ονειρεύονται το μέλλον τους χωρίς όρια».

Αυτή η συνεργασία αποτελεί μέρος του Barbie Dream Gap Project, τη δέσμευση της Barbie στην καταπολέμηση της διάκρισης λόγω φύλου. Η έρευνα έχει εντοπίσει ότι από την ηλικία των πέντε ετών, πολλά κορίτσια είναι πιθανό να μη θεωρούντο φύλο τους ως έξυπνο και έτσι χάνουν την αυτοπεποίθηση στις ικανότητές τους – αυτό ονομάζεται Dream M GABGap. Η συνεργασία αυτή υπογραμμίζει το γεγονός ότι μόνο το 15% των εν ενεργεία αστροναυτών είναι γυναίκες και ότι καμία γυναίκα δεν έχει προσγειωθεί ποτέ στο φεγγάρι. Η συνεργασία αυτή αποτελεί μέρος της ανάδειξης των γυναικείων προτύπων που εμπνέουν τα κορίτσια να πιστέψουν στον εαυτό τους και να μπορέσουν να γίνουν ό,τι ονειρεύονται, βοηθώντας παράλληλα στην εξάλειψη του Dream Gap.

Ενόψει της 50ης επετείου από την προσσελήνωση ΒΑ  του Apollo11, θα κυκλοφορήσει μια σειρά από ολιγόλεπτα βίντεο που απευθύνονται σε γονείς και νεαρά κορίτσια,παρουσιάζοντας τη Samantha Cristoforetti να υποδέχεται 4 κορίτσια από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιταλία στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος,στην Κολωνία της Γερμανίας. Εκεί, πέρασαν χρόνο μαζί,συνομιλώντας με τη Samantha Cristoforetti για το επάγγελμα του αστροναύτη. Επιπλέον, στο επιτυχημένο YouTube κανάλι της Barbie θα παρουσιαστεί Vlog βίντεο με τα επιτεύγματα της Samantha Cristoforetti.

Η Barbie διεξήγε έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιταλία τον Ιούνιο του 2019 εξετάζοντας τη στάση των γονέων γύρω από το STEΜ θέλοντας να διαπιστώσει εάν θα μπορούσε να αποτελεί περιοριστικό παράγοντα στα κορίτσια να εισέρχονται στο χώρο των διαστημικών επιστημών σαν αστροναύτες, μηχανικοί και διαστημικοί επιστήμονες.

Η έρευνα έγινε σε κάθε χώρα, σε 2.000 γονείς κοριτσιών ηλικίας 3-10 ετών, διερευνώντας τις γνώσεις που έχουν οι γονείς γύρω από το διάστημα και την ευαισθητοποίησή τους για τα επαγγέλματα που σχετίζονται με το STEMκαι τα πρότυπα που προβάλλονται μέσα από τη διαστημική βιομηχανία*.

Παρόλο που υπάρχουν διαφοροποιήσεις μεταξύ των στατιστικών στοιχείων κάθε χώρας, τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας είναι τα εξής:

  • Υπάρχει μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση των γονέων γύρω από τα επιτεύγματα των ανδρών σε σχέση με των γυναικών στη διαστημική βιομηχανία
  • Υπάρχει ομοφωνία μεταξύ των γονέων ότι η γνώση τους σχετικά με σημαντικά γυναικεία διαστημικά επιτεύγματα είναι ελλιπής
  • Η πλειοψηφία των γονέων θα επιθυμούσε να γνωρίζει περισσότερα για το διάστημα και τα επαγγέλματα που σχετίζονται με το STEM, βοηθώντας έτσι στην ενημέρωση των παιδιών τους
  • Οι περισσότεροι γονείς δήλωσαν ότι η κόρη τους δείχνει ενδιαφέρον να ακολουθήσει ένα επάγγελμα που σχετίζεται με το STEM, αλλά σε περίπτωση που ήθελε να γίνει αστροναύτης, δεν γνωρίζουν τον τρόπο να υποστηρίξουν αυτή την επιλογή
  • Με συντριπτική πλειοψηφία, οι γονείς συμφώνησαν ότι τα επιτεύγματα των γυναικών στο διάστημα πρέπει να αναγνωρίζονται ισάξια με εκείνα των ανδρών