6 πράγματα που κάνουν την ιστοσελίδα σου να φαίνεται ερασιτεχνική

Κάποιες μικρές λεπτομέρειες που θα αλλάξουν την ταυτότητα της επιχείρησής σου

Κάνεις τη δουλειά και την κάνεις καλά, αλλά ως ιδιοκτήτρια μικρής επιχείρησης, μερικές φορές αυτό δεν είναι αρκετό. Πρέπει να δίνεις προσοχή σε μικρές λεπτομέρειες που μπορεί να σου κοστίσουν πελάτες. Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν μερικά σημεία που μπορούν να διασφαλίσουν ότι η επιχείρησή σου φαίνεται επαγγελματική. Αρχικά, αυτός ο ιστότοπος που θέλεις να ανανεώσεις μπορεί εύκολα ν’ αλλάξει. Για να βεβαιωθείς ότι η επιχείρησή σου εκπέμπει μόνο επαγγελματική ατμόσφαιρα, συνέχισε να διαβάζεις για να μάθεις τα έξι πράγματα που πρέπει να προσέχεις στη δημιουργία ενός website.

1. Γρήγορο branding
Ένα από τα μεγαλύτερα επιχειρηματικά πλεονεκτήματα που μπορείς να έχεις, είναι να διατηρήσεις ίδια τη διαδιακτυακή σου παρούσια. Τα λογότυπα, οι επιλογές χρώματος και τα taglines ενδέχεται να μην είναι τόσο σημαντικά στα μάτια σου – αλλά πίστεψέ με είναι. Θυμήσου ότι η επωνυμία σου πρέπει να αφήνει μόνο καλές εντυπώσεις σε κάθε άτομο που την επισκέπτεται. Τι θέλεις να νιώσει; Τι θέλεις να καταλάβει αμέσως; Αν δεν είσαι έτοιμη να προσλάβεις έναν web designer, κράτησε την ιστοσελίδα σου απλή! Επίλεξε 2-3 χρώματα και μια γραμματοσειρά απλή και κατανοητή.

Μόλις τοποθετήσεις το λογότυπό σου, βεβαιώσου ότι κάθε στοιχείο ασφάλειας (επαγγελματικές κάρτες, οδηγοί τιμολόγησης, μενού κ.λπ.) μοιάζει με την επωνυμία σου. Επιπλέον διατήρησε ορατές κι εύκολα προσβάσιμες τη διεύθυνση URL της ιστοσελίδας και των social media σου.

2. Ένας ελλιπής ιστότοπος
Ζούμε σε έναν ψηφιακό κόσμο, οπότε ως ιδιοκτήτρια επιχείρησης, είναι σημαντικό να αποδεχτείς αυτό το γεγονός έχοντας έναν εντυπωσιακό, αλλά εύκολο στην πλοήγηση ιστότοπο. Οι πελάτες θα πρέπει να μπορούν να σε βρίσκουν εύκολα στο διαδίκτυο και ο ιστότοπός σου θα πρέπει να διαφημίζει με σαφήνεια αυτό που πουλάς, πώς να κάνει μια αγορά ή να κλείσει ραντεβού και πώς να επικοινωνήσει μαζί σου. Παρόλο που ο σχεδιασμός ενός ιστότοπου μπορεί να ακούγεται ακριβός, δεν χρειάζεται να είναι, απλά χρειάζεται έρευνα. Υπάρχουν εκατοντάδες δωρεάν ή φθηνά προγράμματα δημιουργίας Eπιπλέον, όταν σχεδιάζεις τον ιστότοπό σου, θυμήσου να σχεδιάζεις έχοντας κατά νου τις φορητές συσκευές.

3. Μη αντιπροσωπευτικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Ένα από τα ευκολότερα μέρη για την προώθηση μιας επιχείρησης αυτές τις μέρες είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μπορείς εντελώς δωρεάν να προωθήσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου σε Instagram, Twitter, Facebook ή οποιαδήποτε νέα πλατφόρμα κοινωνικών μέσων θα εμφανιστεί στη συνέχεια. Πριν ξεκινήσεις να κάνεις καταιγιστικά tweet, αφιέρωσε λίγο χρόνο για να βελτιώσεις την παρουσία της επιχειρήσής σου στα social media.

Δημιούργησε, αρχικά, μια λίστα με όλα τα social media που πιστεύεις ότι θα είναι πιο επωφελή για την επιχείρησή σου. Στη συνέχεια, θα πρέπει να προσέξεις στο όνομα της επωνυμίας σου στις διαδικτυακές πλατφόρμες, να προσθέσεις μια αντιπροσωπευτική φωτογραφία με το logo της επιχείρησής σου και τέλος δημιούργησε ένα σχέδιο μάρκετινγκ, ώστε να οργανώσεις καλύτερα τη δραστηριότητά σου στο διαδίκτυο.

4. Δεν έχεις free domain
Μιλώντας για ιστότοπους, αν δεν έχεις ήδη αγοράσει τη διεύθυνση της ιστοσελίδα σου ή επαγγελματικό email, καλό θα ήταν να το κάνεις πάραυτα. Συνήθως, αυτή η κίνηση δεν απαιτεί τεράστια επιχειρηματικά ποσά, ενώ παράλληλα δεσμεύεις το όνομα της επιχείρησής σου για όσο λειτουργεί.

5. Η έλλειψη νομικής δομής
Πρέπει να προστατεύσεις την επιχείρησή σου και πρέπει να το κάνεις τώρα. Τίποτα δεν φωνάζει την επιχείρησή σου «ερασιτεχνική» από μια που δεν διαθέτει τη βασική προστασία. Αν δεν το έχεις κάνει ήδη, κάνει νόμιμη την επιχείρησή σου. Επιλέξε προσεκτικά την επιχειρηματική σου οντότητα, καθώς αυτό θα επηρεάσει τους φόρους σου και το επίπεδο νομικής ευθύνης. Μπορεί να είναι χρήσιμο να συμβουλευτείς έναν δικηγόρο ή έναν λογιστή πριν λάβεις αυτήν την απόφαση. Στη συνέχεια, θα πρέπει να υποβάλεις τα κατάλληλα έγγραφα για το εμπορικό σήμα, δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ή πνευματικά δικαιώματα των προϊόντων ή της επωνυμίας σου, ανάλογα με τις ανάγκες σου. Τελευταίο, αλλά σίγουρα όχι λιγότερο σημαντικό, βεβαιώσου ότι διαθέτεις ένα σύστημα για τη σύνταξη συμβάσεων για να διασφαλίσεις ότι πληρώνεσαι δίκαια για κάθε εργασία που κάνεις και ότι είναι σαφές ποιος στη συνεργασία κατέχει τα πνευματικά δικαιώματα για κάθε έργο που δημιουργείς. Η διαβούλευση με δικηγόρο για τυχόν συμβόλαια είναι ιδανική.

6. Προσοχή στην εξυπηρέτηση πελατών
Αυτό είναι σωστό: ως ιδιοκτήτρια επιχείρησης, είναι υποχρεωτική η εξυπηρέτηση πελατών. Ανάλογα με τον τύπο της επιχείρησής σου, οι ανάγκες εξυπηρέτησης πελατών θα ποικίλλουν, αλλά πρέπει να έχεις μια διαδικασία χειρισμού ζητημάτων που είναι ευγενική, επαγγελματική και αποτελεσματική. Κατάστησε σαφές πού μπορούν να πάνε οι πελάτες σου για βοήθεια στην εξυπηρέτηση πελατών και καθόρισε τις πολιτικές σου εκ των προτέρων. Ενώ είναι σημαντικό να είσαι ευέλικτος επαγγελματίας, μπορεί να βλάψει τη φήμη σου αν προκύψει ότι κάποιοι πελάτες έχουν καλύτερη μεταχείριση από άλλους. Αποφάσισε πώς θα χειριστείς τις επιστροφές προϊόντων, τους πελάτες που είναι δυσαρεστημένοι με την εργασία σου και τις χρεώσεις ακύρωσης και μοιράσου αυτές τις πληροφορίες στον ιστότοπό σου. Μια extra συμβουλή:Επένδυσε όπου έχει σημασία. Κάθε ιδιοκτήτης επιχείρησης θα πρέπει να λαμβάνει υπολογιζόμενες αποφάσεις σχετικά με το πού θα ξοδεύει το χρόνο, τα χρήματα και τους πόρους του. Η αλήθεια είναι ότι κανένας από εμάς δεν μπορεί να τα κάνει όλα και είναι σημαντικό να το γνωρίζεις αυτό. Αν και θα ήταν ιδανικό να ελέγξεις αμέσως κάθε ζήτημα αυτής της λίστας, γνωρίζεις και γνωρίζουμε ότι θα χρειαστεί χρόνος. Σκέψου προσεκτικά ποια σημεία της επιχείρησής σου είναι πιο ορατά στους πελάτες και ποια έχουν τη μεγαλύτερη επίδραση.